Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Gmina Wierzchowo

Zameldowanie na pobyt stały

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Zameldowanie na pobyt stały

Wypełniony formularz "ZGŁOSZENIE POBYTU STAŁEGO" (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka).                                                                                                                                                                       Do wglądu:                                                                                                                                                                                                                                                                               • dowód osobisty lub paszport,                                                                                                                                        • tytuł prawny do lokalu – np. umowa cywilno – prawna, wypis z księgi wieczystej lub akt notarialny, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu, decyzja o przydziale lokalu, umowa najmu, w przypadku dziedziczenia - dodatkowo prawomocne postanowienie sądu o nabyciu spadku – oryginały dokumentów,                                         w przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:                                                                     • pisemne pełnomocnictwo do zameldowania,                                                                                                               • dowód osobisty lub paszport pełnomocnika. 


Komórka organizacyjna

Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 23


Opłaty

Brak opłat


Termin i sposób realizacji

niezwłocznie


Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2022 poz. 1191), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 1852).


Dodatkowe informacje, uwagi

1. Osoba przebywająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązana zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.                                                            2. Osoba meldująca ma obowiązek uzyskać na formularzu "Zgłoszenie pobytu stałego" potwierdzenie faktu zamieszkiwania dokonane przez osobę posiadającą tytuł prawny do lokalu w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.                                                                                                                                    3. Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.    4. Zameldowania się w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23 z późn. zm.) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.