Podatek od nieruchomości od osób fizycznych
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy załączyć:
1. Akt Notarialny lub umowę dzierżawy nieruchomości;
2. DRUK-IN 1- informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych;
3. DRUK-załącznik ZIN 1-dane o przedmiotach opodatkowania podlegającym opodatkowaniu;
4. DRUK-załącznik ZIN 2-dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania;
5. DRUK -załącznik ZIN 3-dane pozostałych podatników.
Komórka organizacyjna
Referat Finansów i Budżetu
Opłaty
Podatek można zapłacić na nr rachunku bankowego BS w Kaliszu Pomorskim nr 70 8570 1012 3923 6975 2000 0010
Termin i sposób realizacji
Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie naliczenia podatku od nieruchomości. Wydanie decyzji.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2023 r., poz. 70 ze zm.); 2. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie wzorów informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości (Dz. U. z 2019 r., poz. 1104); 3. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 18 czerwca 2019 r. w sprawie sposobu przesyłania informacji o nieruchomosciach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości za pomocą środków komunikacji elektronicznej (Dz. U. 2019 r., poz. 1185); 4. Uchwała Nr XLIX/288/2022 Rady Gminy Wierzchowo z dnia 27 października 2022 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2023 rok.
Tryb odwoławczy
Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Wójta Gminy Wierzchowo.