Zaświadczenie z rejestru mieszkańców i z rejestru PESEL
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zaświadczenia
Do wniosku należy dołączyć: dokument, który potwierdza Twój interes prawny (np. dokument potwierdzający prawo do lokalu, w przypadku ubiegania się o wydanie zaświadczenia o ilości zameldowanych osób - oryginał do wglądu,
dowód wniesienia opłaty skarbowej,
jeśli załatwiasz sprawę przez pełnomocnika, dołącz dokument pełnomocnictwa i potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej. W przypadku, gdy będzie to Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne.
Komórka organizacyjna
Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 23
Opłaty
-opłata skarbowa 17 zł od wydanego zaświadczenia,
-opłata skarbowa 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od pełnomocnictwa udzielonego przez Ciebie każdej osobie), gdy będzie reprezentował Cię pełnomocnik niebędący Twoją najbliższą rodziną. Opłatę skarbową uiszcza się na rachunek bankowy Gminy Wierzchowo : 70 8570 1012 3923 6975 2000 0010
Termin i sposób realizacji
Informacje, o które wnioskujesz zostaną Ci udzielone w terminie 7 dni od złożenia wniosku.
Odmowa wydania zaświadczenia lub odmowa wydania zaświadczenia o żądanej treści następuje w formie postanowienia.
Podstawa prawna
Ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2022 r. poz. 1191)
Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.( Dz. U. z 2022poz. 2000 ze zm.)
Tryb odwoławczy
Od wydanego postanowienia przysługuje zażalenie do Zachodniopomorskiego, które składa się w terminie 7 dni.