Dzierżawa gruntów stanowiących własność Gminy Wierzchowo.
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Komórka organizacyjna
Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami
Opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej.
Termin i sposób realizacji
Odpowiedź o sposobie realizacji wniosku w terminie 30 dni. W niektórych sytuacjach uzależniony od potrzeb uzyskania opinii Rady Gminy Wierzchowo.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, (Dz.U.2023 r., poz.344) 2. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2023 r., poz.40)
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje, uwagi
Po złożeniu wnioski i możliwości wydzierżawienia gruntu sporządza się i podaje do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości do dzierżawy. Niniejszy wykaz wywiesza się na okres 21 dni w siedzibie tut. Urzędu, a ponadto informacje o wywieszeniu tego wykazu podaje się do publicznej wiadomości przez ogłoszenie w prasie lokalnej oraz w sposób zwyczajowo przyjęty. Po tym okresie wnioski są rozpatrywane i zostaje podjęta decyzja co do dzierżawy. Po zgromadzeniu niezbędnych informacji przygotowana zostaje umowa dzierżawy. W przypadku więcej niż jednego wniosku ogłasza się przetarg na wydzierżawienie nieruchomości.