Wniosek o wydanie zezwolenia na umieszczanie w gminnej drodze publicznej urządzeń infrastruktury technicznej lub okiektów niezwiązanych z budową, przebudową remontem, utrzymaniem i ochroną dróg
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej publicznej, który powinien zawierać:
1) imię i nazwisko, nazwę oraz adres lub firmę i siedzibę podmiotu występującego o zajęcie pasa drogowego, a także numer NIP, REGON i KRS, jeżeli wnioskodawca takie posiada;
2) cel zajęcia,
3) lokalizację i powierzchnię zajęcia pasa
4) planowany okres zajęcia drogi
do wniosku, o którym mowa w ust. 1, należy załączyć:
1) kopię dokumentu zezwalającego/uzgadniającego lokalizację urządzenia niezwiązanego
z potrzebami zarządzania drogami w pasie drogi publicznej będącej własnością Gminy Wierzchowo,
2) szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa, a w przypadku umieszczenia reklamy - z podaniem jej wymiarów,
3) zatwierdzony projekt organizacji ruchu zastępczego, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych,
4) informację o sposobie zabezpieczenia i oznaczenia robót,
5) harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym lub na nieruchomości gruntowej – w przypadku etapowego prowadzenia robót
6) pełnomocnictwo, jeżeli inwestor reprezentowany będzie przez pełnomocnika.
7) dowód wniesienia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa.
Komórka organizacyjna
stanowisko ds. planowania przestrzennego i drogownictwa
Opłaty
1. Za wniosek o wydanie zezwolenia nie wnosi się opłat. 17 zł - w przypadku złożenia pełnomocnictwa lub upoważnienia do wniosku. 2. Opłata za zajęcie pasa drogowego zostanie zawarta w decyzji,a zostanie ustalona na podstawie stawek opłat określonych w uchwale nr LII/265/2010 Rady Gminy Wierzchowo z dnia 26 sierpnia 2010 r. w sprawie ustalania stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na terenie Gminy Wierzchowo i uchwale nr XVII/97/2020 Rady Gminy Wierzchowo w sprawie zmiany uchwały nr LII/265/2010 Rady Gminy Wierzchowo z dnia 26 sierpnia 2010 r. w sprawie ustalania stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na terenie Gminy Wierzchowo.
Termin i sposób realizacji
Do 30 dni
Podstawa prawna
1.Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 2068 ze zm.),
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielenia zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz.U. z 2016 r, poz. 1264) 3.Uchwała NR LII/265/2010 Rady Gminy Wierzchowo z dnia 26 sierpnia 2010 r. w sprawie ustalania stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na terenie Gminy Wierzchowo 3. Uchwała nr XVII/97/2020 Rady Gminy Wierzchowo w sprawie zmiany uchwały nr LII/265/2010 Rady Gminy Wierzchowo z dnia 26 sierpnia 2010 r. w sprawie ustalania stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na terenie Gminy Wierzchowo
Tryb odwoławczy
Od decyzji służy odwołanie do samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Wójta Gminy Wierzchowo.