Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Gmina Wierzchowo

Wniosek na zajęcia pasa drogowego drogi gminnej publicznej w celu umieszczenia urządzenia infrastruktuy technicznej niezwiązanych z budową, przebudową remontem, utrzymaniem i ochroną dróg

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

wniosek  o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej publicznej, który powinien zawierać: 
1) imię i nazwisko, nazwę oraz adres lub firmę i siedzibę podmiotu występującego o zajęcie pasa drogowego, a także numer NIP, REGON i KRS, jeżeli wnioskodawca takie posiada;
 2) cel zajęcia, 
3) lokalizację i powierzchnię zajęcia pasa
4) planowany okres zajęcia drogi  
do wniosku, o którym mowa w ust. 1, należy załączyć: 
1)    kopię dokumentu zezwalającego/uzgadniającego lokalizację urządzenia niezwiązanego 
z potrzebami zarządzania drogami w pasie drogi publicznej będącej własnością Gminy Wierzchowo,
2)    szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa, a w przypadku umieszczenia reklamy - z podaniem jej wymiarów, 
3)    zatwierdzony projekt organizacji ruchu zastępczego, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych,
4)     informację o sposobie zabezpieczenia i oznaczenia robót, 
5)    harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym lub na nieruchomości gruntowej – w przypadku etapowego prowadzenia robót
6)    pełnomocnictwo, jeżeli inwestor reprezentowany będzie przez pełnomocnika. 
7)    dowód wniesienia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa.


Komórka organizacyjna

stanowisko ds. planowania przestrzennego i drogownictwa


Opłaty

1. Za wniosek o wydanie zezwolenia nie wnosi się opłat. 17 zł - w przypadku złożenia pełnomocnictwa lub upoważnienia do wniosku. 2. Opłata  za zajęcie pasa drogowego zostanie zawarta w decyzji,a  zostanie ustalona na podstawie stawek opłat określonych  w uchwale  nr LII/265/2010 Rady Gminy Wierzchowo z dnia 26 sierpnia 2010 r. w sprawie ustalania stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na terenie Gminy Wierzchowo i uchwale   nr XVII/97/2020 Rady Gminy Wierzchowo w sprawie zmiany uchwały nr LII/265/2010 Rady Gminy Wierzchowo z dnia 26 sierpnia 2010 r. w sprawie ustalania stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na terenie Gminy Wierzchowo.  


Termin i sposób realizacji

Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja 


Podstawa prawna

1.Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 2068 ze zm.),
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielenia zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz.U. z 2016 r, poz. 1264)                                                                                                                                             3.Uchwała NR LII/265/2010 Rady Gminy Wierzchowo z dnia 26 sierpnia 2010 r. w sprawie ustalania stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na terenie Gminy Wierzchowo   3. Uchwała nr XVII/97/2020 Rady Gminy Wierzchowo w sprawie zmiany uchwały nr LII/265/2010 Rady Gminy Wierzchowo z dnia 26 sierpnia 2010 r. w sprawie ustalania stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na terenie Gminy Wierzchowo  


Tryb odwoławczy

Od decyzji służy odwołanie do samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Wójta Gminy Wierzchowo.