Wydanie zaświadczenia o pełnieniu funkcji Sołtysa
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- wniosek o wydanie zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa
Wniosek.doc - Pobierz
Komórka organizacyjna
Referat Organizacyjny stanowisko ds. obsługi rady, pokój 3, tel.: 94 36 18 825 wew. 16
Opłaty
- za wydanie zaświadczenia – 17 zł
Obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej powstaje z chwilą wniesienia wniosku. Opłatę skarbową należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Wierzchowo: Bank Spółdzielczy w Kaliszu Pomorskim 70 8570 1012 3923 6975 2000 0010 podając tytuł opłat
Termin i sposób realizacji
wydanie zaświadczenia następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa (Dz. U. 2023 poz. 1073)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)
Tryb odwoławczy
Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa służy stronie prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie. Zażalenie wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy Wierzchowo w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.
Dodatkowe informacje, uwagi
- jeżeli Wójt nie dysponuje danymi potwierdzającymi okres pełnienia przez wnioskodawcę funkcji sołtysa, wydaje postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia, ze względu na brak danych potwierdzających okres pełnienia funkcji.