Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Gmina Wierzchowo

Wydanie zaświadczenia o pełnieniu funkcji Sołtysa

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

- wniosek o wydanie zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa

Wniosek.doc - Pobierz


Komórka organizacyjna

Referat Organizacyjny stanowisko ds. obsługi rady, pokój 3, tel.: 94 36 18 825 wew. 16


Opłaty

 - za wydanie zaświadczenia – 17 zł

Obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej powstaje z chwilą wniesienia wniosku. Opłatę skarbową należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Wierzchowo: Bank Spółdzielczy w Kaliszu Pomorskim 70 8570 1012 3923 6975 2000 0010 podając tytuł opłat


Termin i sposób realizacji

wydanie zaświadczenia następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów


Podstawa prawna

- ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa (Dz. U. 2023 poz. 1073)

- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.)

- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)


Tryb odwoławczy

Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa służy stronie prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie. Zażalenie wnosi się za pośrednictwem Wójta Gminy Wierzchowo w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.


Dodatkowe informacje, uwagi

- jeżeli Wójt nie dysponuje danymi potwierdzającymi okres pełnienia przez wnioskodawcę funkcji sołtysa, wydaje postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia, ze względu na brak danych potwierdzających okres pełnienia funkcji.